Brev:
Ingen nattesøvn i flere måneder
11. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Ingen nattesøvn i flere måneder
Hej Helen
Vi er heldige at have vores dejlige datter på 5 mdr og 2 uger. Hun er en guldklump på 9 kg og måler 70 cm.
MEN.... vi har haft et langvarende problem, SØVN, eller rettere sagt mangel på søvn.
Hun er en glad og smilende pige der er nem at have med alle steder og brokker sig sjældent så det er jo ikke fordi hun fejler noget, tænker mave, ører og ect. Det skal siges hun får ikke flaske, men ammes ved behov. Hun vil ikke tage flaske, hun bliver dybt ulykkelig når vi prøver. Vi er gået langsomt over til grød 2 x dagligt.
Lidt om vores daglige rytme:
Op kl 07.30 ca og ammes
Puttes igen ved 09.30 i barnevognen og sover ca 2 timer
11.30 ammes og hygge
kl. 13 gives frugtgrød med hirsegrød
K. 14 puttes igen og sover til ca kl 16
16 ammes og lege
Kl. 18-18.30 kartoffelmos med grøntsager
Kl. 19.00 gøres natklar med pusleri og hygge
kl. 19.30 ammes ved sengen og godnat i egen seng. (Falder selv i søvn)
Kl. 20.30 vågner og græder, skal ammes igen og falder i søvn.
Kl. 22 samme igen
Kl 00 ammes og sove
kl 01.30 ca om igen
kl 03 kommer problemet, hun er vågen og vil ikke sove, ammes vil hun ikke, hun ligger og snakker græder og sparker. Vi kan se i mørke hun ligger og kigger på hendes hænder ofte. Ligger og drejer sig. Hun sover bedst på siden og har altid gjort det fra spæd. Når jeg ligger hende på siden og giver hende sutten, så bliver hun ked og vender sig og spytter sutten ud og snakker videre. Hun gnider sig i øjne. Vi har prøvet meget om natten uden virkning.
Kl. 05-05.30 sover hun igen til ca. 07.30 og så står vi op.
Det med at vågne op om natten, er kommet efter vi begyndte på fast mad og der kan godt gå 2-3 døgn uden afføring, men når det så kommer så er der ro en enkelt nat, dog er jeg oppe ca 2 gange i stedet for at amme.
Jeg er virkelig på et stadie hvor jeg er så træt om natten at jeg kan ligge og græde om natten når hun ligger der og snakker og pyldrer, og føler jeg har prøvet alt. Manden tager hende nogle gange hvor jeg går på et andet værelse men efter 2 timer græder hun ulykkeligt hvis hun ikke får mad hos mig.
Det har stået på snart 3 lange lange mdr.
Håber du har et forslag som vi kan prøve?
Mange mange med venlig hilsen