Brev:
Falde i søvn uden brystet i munden
11. januar 2009
Alder:
2 mdr.
Falde i søvn uden brystet i munden
Kære Helen
Har tidligere skrevet fordi vi ikke kunne få vores lille datter på 6 uger til at sove før kl. 3 om natten. Det er blevet lidt bedre nu, da hun sover omkring midnat nu.
I løbet af dagen og om aftenen falder hun ofte i søvn ved mit bryst. Jeg lægger hende derefter over min skulder. Når jeg så lægger hende i liften, vågner hun kort tid efter. Jeg har både prøvet at lade hende ligge kort tid og lang tid på min skulder.
Hvornår er det bedst at lægge hende fra mig, lige når hun er faldet i søvn, efter et stykke tid når hun er i dyb søvn eller?
Men vi vil egentlig gerne fra det med, at hun bruger mit bryst til at falde i søvn ved. Men ellers skal hun igennem en hysterisk grædetur på armen, inden hun giver op og falder i søvn. Derefter kan vi lægge hende. Det er sjældent, hun bare kan ligge selv og falde i søvn. Hvordan lader vi hende bedst falde i søvn?
Hun kan generelt godt lide at ligge og sove på armen eller skulderen af os. Vi synes, det det er dejligt, men den tid, hun sover, skal som regel bruges til oprydning osv. Desuden skal hun heller ikke vænnes til at falde i søvn/sove hos os. Eller det er måske ok, så længe hun ikke er ældre? I barnevognen falder hun let i søvn, men da vi bor i lejlighed, er det ikke altid, det er muligt.
Vi kæmper desuden lidt med hende for at få hende til at tage en sut, så det ikke kun er mit bryst, der dur. Har du nogle gode råd til det? Jeg bruger suttebrikker, når jeg ammer - ved ikke om det kan have betydning….
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Emilias mor