Brev:
Ondt i maven, bange for ting som ikke er der og ny seng
11. januar 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Ondt i maven, bange for ting som ikke er der og ny seng
Hej Helen.
Update, det går igen godt med aftensmaden og pludselig har hun også lyst til at smage på alt muligt igen:-) Ikke at hun altid kan lide det, men hun smager. Og får så også ros for at smage.
Men der er tilkommet et andet lille problem, eller bekymring.
Hun siger ofte at hun har ondt i maven... ofte i forbindelse med måltider. I starten tænkte jeg bare at det var fordi hun var blevet hundesulten og så fik ondt når hun begyndte at spise. Og det er ofte kun en gang hun siger det. Men det har stået på i et par måneder. Der er intet bemærkelsesværdigt ved hendes afføring eller appetit. Og der er ingen sammenhæng med hvad hun spiser. Er det noget vi skal reagere på eller bare se tiden an? Hun virker på den måde ikke smertepåvirket og leger bare videre efter måltiderne.
En anden ting er at hun et par gange er begyndt at græde voldsomt, lidt angstpræget, når hun f.eks. selv går i soveværelset efter nogle ting hun har glemt. Hun kommer grædende ud og siger at der er nogen derinde, hvilket der selvfølgelig ikke er. Jeg har læst et af dine andre svar omkring børn i samme alder, der også kan være bange for forskellige ting. Jeg trøster hende selvfølgelig, og tager hende i hånden og kigger efter, viser at der ikke er nogen,og fortæller at vi nok skal passe godt på hende. Er det helt normalt at være bange for nogen der ikke er der? Det skal siges at man godt kan høre overboen og naboen gå rundt eller hvis de snakker højt. Måske det er dem hun hører?
Hvornår er det ok at skifte seng? Hun ligger stadig i tremmeseng, men vi havde tænkt at skifte hendes seng, når hun får en lillesøster til april. Hun ønsker sig en høj seng som hos mormor, men er det sikkert at putte en knap 3 årig i en høj seng? Hun kravler sikkert op og ned at sengen hos mormor (sover ikke i den, men i weekend seng), men jeg tænker om hun kan finde på at kravle om natten?
Venlig Hilsen Trine