Brev:
Urolig søvn, opvågninger, flasketider
12. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Urolig søvn, opvågninger, flasketider
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse som vi bruger flitigt herhjemme.
Vi har nogle spørgsmål som vi kunne tænke os du gav nogle svar på ...
Vi har tvillinge drenge fra 11. juni så snart 7 mdr. hvor de altid har sovet meget dårligt. De er født til tiden og vejede 2800 og 3300 gram. Så nogen store tvillinge drenge..
De roder meget rundt inde i sengen græder tit og kan ikke finde ro. Jeg (mor) kunne ikke sove for dem så de kom ind på deres eget værelse da de var 4 mdr. Benjamin roder rundt og ligeså snart sutten falder ud af munden går han nærmest i panik... nu er vi så ved at give dem en sut i hver hånd når de skal sove og deres nat flaske får de i sengen ca. 22o ml. mme.
Men Christoffer derimod har altid været god til at sove ligger også stille. men her på de sidste skriger han meget når nat flasken er tom og ikke vil sove. Selvom vi står ude på den anden side af døren og siger shhh. men når vi så går ind til han ligger en hånd på kinden ja så skulle man tror at han holdt op men nej... han bliver ved. vi prøver også altid for at se om det kunne være en bøvs... Men langt om længe falder han i søvn.
Når så kl. er 23.30 tiden vågner de op og er urolige. De får en tør ble i sengen uden ret meget lys og endnu en flaske med 200 ml mme.
Når så kl. er ved at være fem ja så vågner de op igen eller roder bare meget rundt... de fleste dage kommer de ind til os ved 5 tiden for at rode rundt i en halv time for at sove til 6.45. hvor vi så står op
Men er det meget normal at de roder rundt, gør oprør når de skal sove men nok mest af alt at de tiden aldrig slår fejl med deres opvågninger og flaske tider...??
Er det også nu de drømmer meget..?? Det er specielt christoffer der gør det man kan slet ikke komme til ham han slår og benene kører mens han græder vildt... 5 min. senere er det ovre.
Jeg læser også du skriver til andre at de skal have en flaske i løbet af dagen men så kan jeg ikke få andet føde i dem...
Deres plan ser sådan ud..
6.45 står vi op
7.30 havregrød med sødmælk at kop.
nogen gange lidt frugt
9.00 formiddags lur
10.30 og 11.00 vågner de op
12.00 frokost. nogle gange rugbrød andre gange grødmed sødmælk af kop.
13.00 frugt
13.30 eftermiddags lur
15.00 og 15.30 vågner de op
16.00 frugt
17.30 aftensmad kartofler med grønt sødmælk af kop
19.30 nat flaske 220 mme
23.30 nat flaske 200 mme
har du andre forslag til deres plan.?
Ren motorisk kan Christoffer krybe rundt er oppe og stå på alle 4. Drejer sig fra hø og ve side. kan ikke side selv.
Benjamin kan sidde selv og vende sig fra hø og ve men ligger og ikke gør de store tegn på at vil frem..
Håber egentlig du kan finde hoved og hale i mit brev... men glæder os til at høre dine svar..
Hilsen Mette og co.