Brev:
Hvor længe skal jeg anvende nutramigen i grøden?
16. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Hvor længe skal jeg anvende nutramigen i grøden?
Hej Helen!
Jeg har en dejlig pige på snart 6 måneder. Hun har siden fødsel fået bryst, men begyndte så småt på grød og mos da hun var 4,5 måned gammel. Det hele er hjemmelavet, da hun har en storebror på tre år med allergi over for æg samt børneeksem og lidt astmatisk bronkitis.
Det vil sige jeg bruger Nutramigen i alt grød og mos for at forebygge bedst muligt. Vil meget gerne slippe for alt det allergi.
Mit spørgsmål går på: Hvor længe skal jeg putte Nutramigen i maden. Hvornår må jeg bruge sødmælk.
Hun vil IKKE tage Nutramigen rent, og skal starte i dagpleje når hun er 8 måneder. Kan hun evt få en anden modermælkserstatning på det tidspunkt.
Indtil videre er hendes hud pæn. Ingen eksem. Storebror var kun 4 måneder da han fik eksem.
Dog skal det tilføjes at hun bliver let rød om munden når hun får grød. Dette forsvinder dog efter 1 times tid. Tolker det derfor ikke som eksem.
Tak for en suveræn brevkasse.
Mange venlige hilsner
Lotte