Brev:
Mor trænger til søvn
16. januar 2009
Alder:
9 mdr.
Mor trænger til søvn
Aargh jeg kan se der er 5 dages svartid....men jeg har brug for en lynløsning...;-)
Vi er ikke helt enige i løsningen på vores problem herhjemme, så nu spør jeg dig.
Vores lille dreng på 9½ måned sover virkeligt dårligt og jeg har svært ved at overskue hvordan vi skal løse det. Min kæreste har en idé (opstået fra de andre fædre i fædregruppen) om at han skal parkeres i sin klapvogn i gangen til en kold tyrker nogle nætter. Men jeg har en fornemmelse af at det er noget andet der skal gøres.
Vi har tidligere haft problemer med mad til ham. Både amning, flaske og alm mad. Han er føst nu begyndt på små rugbrødshapsere og han eeelsker det. Han har ikke været "moden nok i svælget" som sundhedsplejersken siger. Det er vi jo helt vildt lykkelige over. Vi har også andre skønne undskyldninger som; tænder der kommer i lind strøm, men altså...
Han er en glad og nem dreng med masser af motorik og legelyst. Han er en slank baby, men er begyndt at blive lidt rundere.
Som sagt sover han dårligt. Vågner MANGE gange i løbet af aftenen og natten, men kan lulles i søvn, nogengange med en hånd og alt det der, nogen gange skal han lige op og vugges lidt eller over i sengen til mig og andre gange skal han ha en flaske..... Vi gir ham vælling inden vi putter ham ved 19 tiden og så igen kl 23/24 og så mme igen ml 3/4 om natten. Han vågner omkring 7 tiden.
Han burde jo ikke få flaske om natten, men det virker som om han er sulten. Han spiser så tilgengæld ikke meget af sin morgengrød....
I løbet af dagen sover han 2 lure af 40 min og en sjælden gang i mellem 1½ time ad gangen. (ik så godt vel?)
Jeg tænker at hans madindtag i løbet af dagen bør ændres inden vi tar nogen som helst kolde tyrkere. Han skal starte i vuggestue på mandag. Det er far der er på barsel og har været det i tre måneder nu og det er også far der putter (mens jeg putter den store) så han savner mig måske...han får jo heller ikke så meget fysisk kontakt, når man har en større at tage sig af og når han hele tiden bakser rundt.
Jeg er træt... humøret er godt, men jeg har mistet overblikket og kan ikke køre på automatpilot, fordi de to drenge har været så forskellige. Hans mad skal stadig være meget nem at spise og man skal holde meget øje med ham og ofte lige ha ham op og vende ham så han ikke kløjs (virker meget voldsomt på andre mennesker, men vi har vænnet os til det) Han gider ikke alt det der skemad, vil ha det samme som os, men kan jo ikke helt endnu. Han er dog tosset med mad på glas....ååh suk.
Håber du kan hjælpe os og håber seføli osse lidt du holder med mig...haha.
Som altid, tak
Venlig hilsen
Banditternes mor