Brev:
Madens konsistens og mellemmåltider
18. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Madens konsistens og mellemmåltider
Hej Helen.
Jeg skriver til dig for at se om du kan afklare hvordan jeg "kommer videre" med Oscar's mad!!
Lige nu bliver han ammet 6-7 gange i døgnet og spiser skemad 3 gange.
kl 8 spiser han majsgrød med frugtmos.
Kl 12 spiser han majsgrød med grøntsagsmos.
kl 18 spiser han grøntsagsmos.
Han spiser ikke kæmpe portioner, men jeg synes at han spiser rimeligt.
Jeg prøver at gøre hans grøntsager til frokost og til aften lidt grovere ved bare at mose dem med en gaffel og det går da også nogenlunde.
Men hvornår skal jeg begynde at give ham grovere mad - altså ting han skal gnave mere på??
Jeg må ærligt indrømme at jeg er en smule nervøs ved at give ham fx agurk eller brød for tænk hvis han bider et stykke af som ender i den gale hals... Omvendt kan han jo heller ikke spise flydende mad for evigt!!
Oscar bliver 6 mdr om en uge!
Hilsen fra
Malene