Brev:
Søvn og drømme
20. januar 2009
Alder:
3 år
Søvn og drømme
Hej Helen.
Jeg har en stor dreng på 3 år som vi har taget sutten fra for ca. 1 uge siden og det er gået fint.
Mit spørgsmål kommer her: Mikkel har altid været god til at sove, ment på den måde at vi altid har kunne lægge ham både hjemme og ude og han er faldet i søvn med det samme. Det eneste der er med ham er, at jeg tror vi kan tælle på 2 hænder hvor mange gange han har sovet igennem uden at vågne. Før i tiden vågnede og kunne ikke finde sutten men den undskyldning har han jo ikke mere.
Det er tydeligt at han drømmer meget men er der egentligt noget at gøre?? Jeg ved fra vores egen sundhedsplejerske at det er en alder med meget drømmeri osv. Han er ikke specielt god mundtligt og talepædagogen siger at han har en slap tunge så måske det er ord der ligger og kører rundt i hans lille hoved???
Det er iøvrigt mig som også har spurgt om søvn og mad til dreng på 6 mdr., jeg ved ikke om storebror rollen har forstærket noget af dette sovemønster.
Med venlig hilsen
Heidi