Brev:
Slut med sut - 2 år, 4 mdr.
20. januar 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Slut med sut - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen..
Har et spørgsmål omk Niklas og hans sut...
Han bruger den ikke voldsomt meget.. kun når han sover og hvis han slår sig eller noget i den stil.. men vi har så også altid taget den når den ikke var nødvendigt, så han har aldrig som sådan gået rundt med en sut..
Vi er begyndt at ligge dem på en hylde, så de er ude af syne.. og han spørger ikke til den medmindre han bliver godt træt..
Han er så begyndt at tygge på dem igen hvis han går med den.. så de går self i stykker.. det konstaterer han så bare at nu er den istykker, og så skal den i skraldespanden.. og han smider den selv ud..
Normalt har vi jo nogle extra liggende, så han regner self bare med vi finder en ny... men den dag hvor vi self ikke kunne finde en, der sov han fint uden.. han spurgte efter den, men accepterede at den havde han jo smidt ud og lagde sig til at sove alligevel..
Den nat kom han så ulykkeligt ind om natten, og vi tror at det var fordi han ikke kunne finde sutten i halv søvne..
Men vi har snakket om at han virker ikke så voldsom afhængig af den.. og vi håber da at han selv bare dropper den på et tidspunkt..
Men hvornår plejer de at stoppe med sutten.. og er det en ok måde at gøre det på at vi begrænser hans brug som vi har gjort ?
Skal så lige sige at vi er lidt large lige pt, for han er jo ikke så gammel..og når nu lillesøster ligger der og gerne må have hendes.. men det er nu ikke voldsom meget mere han spørger efter den :)
På forhånd tak
Rikke