Brev:
Vil ikke sove uden mor - 6 mdr.
26. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Vil ikke sove uden mor - 6 mdr.
Hej Helen
Endnu engang har jeg brug for din hjælp.
Mille på godt 6 måneder er en meget glad og nem pige. Indtil hun var 4,5 måned havde hun fast sengetid. Blev puttet kl 20, og sov efter 10 min. Vågnede først kl 01 for at blive ammet, og herefter kl 5.
Men...lige pludselig vil hun ikke sove selv. Det kom da hun var lidt over 4,5 måned gammel. Hvis jeg ligger mig ved siden af hende og giver bryst er der ingen problemer, i hvert fald ikke hvis jeg bare bliver liggende. Rejser jeg mig eller prøver på at putte hende i egen seng, ja så er hun straks vågen. Synes det er lidt træls at skulle gå i seng kl 21 hver dag.. og min mand vil også gerne putte hende, men det kan ikke lade sig gøre.
Synes bare det er mærkeligt nu når hun var vænnet til at sove selv.
Hun startede på grød da hun var 4,5 måned gammel. Det er gået fint, og hun får to måltider om dagen + bryst ca 6 gange i døgnet. Hun virker ikke mere sulten, så jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med at hun stadigvæk sover meget om dagen. Hun sover 1 time om formiddagen(kl 9-10) Jeg vækker hende for at få en rytme inden hun skal starte i dagpleje. Herefter sover hun igen kl 12 til kl 15 eller længere.
Sommertider kan hun også godt sove 20 min om aftenen ved 19 tiden.
Vi har prøvet at vente med at putte hende til senere omkring kl 21/22, men hun vil stadigvæk ikke sove selv. Hun virker mest tryg hvis jeg ligger ved hendes side, men hun kan jo ikke blive ved med at putte i vores seng.
Sover hun for meget om dagen, eller er hun bare blevet mere bevist om det hele?
Hun er ellers en meget nem pige. Græder stort set aldrig, og møder alle med smil, men sove selv vil hun lige pludselig ikke.
Det skal tilføjes at der ingen problemer er med at putte hende i barnevogn om dagen. Her falder hun i søvn uden brok. Sover faktisk efter få minutter.
Skal vi bare have tålmodighed, eller har du et super godt råd?
De bedste hilsner
Lotte