Brev:
Institutionsstart - 16 mdr.
26. januar 2009
Alder:
16 mdr.
Institutionsstart - 16 mdr.
Kære Helen
Nu kan jeg ikke trække den længere mht min søns start i vuggestue :-(
Jeg gør i den forbindelse en stor indsats for at overbevise mig selv om at min søn vil have godt af det og ikke føle sig alt for svigtet og forladt, men det er svært ikke at skulle være en del af hans dag, når vi et vant til at være sammen hele tiden og jeg jo forstår hans sprog og adfærd.
Det gode er at jeg har fået den inst jeg har ønsket, en lille vuggestue med 20 børn ialt. Han skal gå på en stue med 9 børn og som det ser ud lige nu er der kun piger på stuen.
Er det noget jeg skal være bekymret over for der kommer vel et tidspunkt hvor børn afhængig af deres køn har forskellige ønsker hvad angår lege? Men der kommer forhåbentlig nogle hen af vejen, men så er de jo nok en del yngre end ham.
Jeg har tre uger til indkøring. Har du nogle forslag til hvordan jeg gør det mest skånsomt for ham? Mange siger man ikke må trække det ud mere end èn uge, men jeg tror bare det er vigtigt at han er tryg ved stedet, før jeg går fra ham eller er jeg helt galt på den?
Det er vel vigtigt med en fast kontaktperson han kan knytte sig til? Han er ikke vant til at blive passet af andre - han har som sagt ikke nogle bedsteforælre og jeg har desværre ikke haft held til at finde en reservebedste endnu.
Er det noget jeg skal tage højde for jvf hans alder?
Ellers er han en glad dreng, der går, løber, siger en masse ord, gerne vil lære nyt og sover og spiser som man kan forvente af en dreng på den alder, hvad jeg kan læse mig til her på siden :-)
Kærlig hilsen
A