Brev:
Vågen om natten og kun en lur
26. januar 2009
Alder:
15 mdr.
Vågen om natten og kun en lur
Hej Helen
Det er efterhånden noget tid siden jeg har skrevet til dig. Det går rigtigt fint med Aksel i hans vuggestue, som er et dejligt sted. Pædagogerne er meget flexible og har stort overskud, så Aksel får lov at sove og spise når det passer ham.
Han sover stadig 2 gange om dagen og jeg ved godt at der er nogle børn der først sover 1 lur om dagen, når de er 1½ år. Jeg ville dog høre dig om det er normalt at barnet selv regulerer det eller man skal holde ham vågen i længere tid om formiddagen, når den tid kommer?
Lige i øjebliket virker det som om han har brug for meget søvn om dagen. Han har siden jul sovet fra ca. 19.30 - 0700, hvilket er rigtigt dejligt, efter en tid hvor han vågnede kl. 5. :-)
Normalt plejer han at tage ca. 2 timer om formiddagen og en time om eftermiddagen, men fx. idag tog han 2½ time + 3 timer (???). Det skal dog nævnes at han er ved at få hjørnetænder, men har de virkelig så stor betydning?
De sidste aftener har jeg dog opdaget at han ligger op er vågen, og her snakker vi altså omkring kl.22, hvilket jeg jo synes er meget underligt. Han ligger bare og kigger. Er det normalt? For det forklarer jo hvorfor at han er så træt om dagen. Han falder i søvn af sig selv igen efter noget tid, men er der noget vi kan gøre??
Glæder mig til at høre dine svar :-)
Tusind tak for hjælpen
Kærlig hilsen
Kaye