Brev:
Jern og mme
27. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Jern og mme
Kære Helen.
Min datter starter i institution lige når hun er fyldt 8 md., hvilket jo er ret tideligt, men sådan forholder det sig her i Grønland.
I institutionen fortæller de, at hun skal spise morgenmad inden hun kommer i institutionen. Børnene får et mellemmåltid kl 9, kiks, frugt eller lign. kl 11 får de mad (mos). kl 14 får de igen en mellemmåltid.
Pt er det sådan, at min datter får 200 ml mme kl 6-7 og grød eller øllebrød kl 1o. Pædagogen kiggede lidt mærkeligt på mig da jeg foreslog, at jeg ville give hende denne flaske mme, som morgenmad, inden hun mødte op i institutionen. Jeg vil jo gerne have, at hun får den mme som hun helt skal have i løbet af et døgn, hvorfor jeg ville give hende 200 ml tidligt morgen og 200 ml til aften når hun skal i seng. Hvad mener du?
Jeg er blevet informeret om, at jeg roligt kan nøjes med at give Nan 1 så længe hun får mme, men får hun så tilstrækkeligt med jern (hun får ingen jerndråber)?
På forhånd tak
Venlig hilsen
Dorte