Brev:
Hård afføring - 7 mdr.
28. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Hård afføring  - 7 mdr.
Hej Helen.
Endnu engang tak for en dejlig brevkasse, som jeg nu stiller spørgsmål til igen :-)
Min dejlige dreng på 7 mdr har desværre fået hård mave :-( hvilket er såå synd for ham.
Jeg har i samråd med egen sundhedsplejerske startet op med laktulose, som jeg "skjuler" i hans flaske, men hvor længe skal jeg fortsætte med laktulose?
Han havde også stor bøvl med maven som lille og fik derfor 2 flasker med grøn allomin som var rigtig godt for ham.
Han får stadig "kun" nan1, da nan2 mætter ham for meget.
Han måler 73 cm og vejer 10,3 kg, så han er i god trivsel.
Mit spørgsmål er: Får han for meget glutenholdig mad og for lidt mælk.
Jeg holder måltiderne på ca 1 - 1½ dl, for at give plads til mælken.
Hans dagsrytme ser således ud:
5 Flaske med mme ca. 140-160 ml. Sover lidt videre.
8 - 8.30 Havregrød med topping af æble- eller pæremos mme af kop.
9.30 - 10 Flaske med mme ca. 50 ml. Bliver puttet til formiddagslur og sover til ca kl. 11.
12.30 Øllebrød + vand af kop (ca 3-4 slurke, han er ikke så glad for vand, men vi øver).
13.30 Flaske med mme ca. 50 ml. og bliver herefter puttet til middagslur. Sover til ca. kl. 16.
16 Flaske med mme ca 50-100 ml.
18 Kartoffelmos med grøntsagsmos evt. sauce fra vores mad (ellers er han ikke så vild med mosen). + vand af kop ( igen kun 3-4 slurke).
20.30 Puttes med flaske mme ca. 160-180 ml.
Har nogle gange givet ham en "sovende flaske) ved 22 tiden, men så spiser han knap så meget tidlig morgen.
Så for det meste spiser han ingenting fra 20.30 - 5.
Som du kan se er det ca 500-550 ml han indtager i døgnet, men jeg kan ikke klemme mere i ham. Skal jeg lave hans grød + øllebrød på mme?
Og hvad med den mave der. Havde jo ellers hørt at han ville få en "sundere" mave jo mere alm. kost han indtog, men her er det stik modsat.
Håber du har et godt råd.
Et andet spørgsmål. Hvornår begynder man kun at give en lur om dagen? Han er selvfølgelig ikke klar endnu, men er bare nysgerrig...
På forhånd tak
Mette