Brev:
Misbrug af børn
28. januar 2009
Alder:
2 år, 8 mdr.
Misbrug af børn
Hej Helen.
Jeg har brug for hjælp, idet jeg tumler med noget, jeg ikke har haft mod til at tale med veninder/mødregruppe om.
Jeg har det desværre sådan at jeg har en indre frygt for at der skulle ske mine børn noget i institutionen/hos "fremmede". Helt ubegrundet.
Jeg blev slået helt ud af den, da vi fik at vide at noget families dreng på 5 er blevet misbrugt af en bedste ven, en bøsse, som altid har passet drengen hvis forældrene skulle noget. De har aldrig haft mistanke om noget og drengen har aldrig vist tegn på der var noget galt. Det var et kæmpe chock, da politiet kontaktede dem, idet de havde optrævlet en stor ring af pædofile. Dette er ikke i DK. Det var alvorlige overgreb, så det er virkelig rædselsfuldt.
Jeg er nok lidt chokket over at de intet anede, og intet kunne mærke på drengen. Hvorfor fortæller et barn ikke sådan noget?? Et de truet til at holde det hemmeligt? Det har gjort mig ret utryg. Hvis f.eks. vores ældre søde naboer (manden) siger, at nu glæder han sig til vores dreng er stor nok til at komme ind og lege, så tænker jeg at det kommer han ikke alene!
Jeg har desværre også en underlig fornemmelse med min far, synes han opfører sig kejtet overfor børn og bliver lidt for krammende når han har fået alkohol. Tager dem ligesom op til sig, og slipper dem ikke selvom de ikke vil. Kan dog intet huske, at der skulle være sket mig noget. Men var meget optaget af/bange for voldtægt som teenager, stadig ikke vild med at gå tur alene i skoven etc.?
Er det normalt at tumle med sådanne ting når man er blevet forælder, eller?? Håber du kan gi´ mig et ærligt svar.
Mange hilsner fra "Den tumlende"