Brev:
Vågner det samme tidspunkt hver nat
29. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Vågner det samme tidspunkt hver nat
Kære Helen,
Jeg har lige et tillægsspørgsmål til mit spørgsmål om mad og søvn til barn på 6 mdr.
Nu har vi styr på putteritualerne og Linus falder i søvn hver dag kl. ca. 19.30, han vil stadig ikke spise vildt meget men det kommer nok, han vågner dog kl. ca 1 om natten. Det er ikke sult det er jeg helt sikker på, men han kan ligesom ikke falde til ro igen han bliver ked af det og det ender med at vi går rundt med ham på gulvet for at han skal falde til ro. Udover dette er han ikke vågen. Det tager ca. 2 timer og vi er meget i tvivl om hvad det handler om.
Min teori er at han sover liggende i barnevogn ud til islands brygge hvor der er meget trafik og om aftenen falder han i søvn til vores stemmer og fjernsyn og storebror, men om natten er der helt stille. Jeg er helt med på at han skal vende sig til det, men hvordan gør vi det, han skal jo helst ikke græde så han vækker storebror det er også sket nemlig ????
Vi er lidt trætte selv om vi prøver at skiftes.
Lige et tillægsspørgsmål: Jeg har meget svært ved at få indkørt morgenmåltidet, han kan gå ca 3-4 timer på en amning og hvis han bliver ammet kl. 5 så er han nogen gange for træt til at han når at spise morgenmåltid inden han skal sove. Han kan max. holde ca. 1,5-2 timer mellem hver lur ellers bliver han overtræt da han er så meget på som han er, derfor har jeg svært ved at følge den plan du har givet mig, da det hele afhænger af hvornår storebror vækker ham om morgenen, forstår du hvad jeg mener ???
Jeg håber at det kommer når han bliver større, men han er jo allerede fysisk aktiv og kravler næsten så jeg synes det virker lidt underligt, men teknikken med se på mig og sige ahhh virker rigtig godt
Med venlig hilsen
Heidi