Brev:
Vågner tidligt - sur sammen med mor?
29. januar 2009
Alder:
13 mdr.
Vågner tidligt - sur sammen med mor?
Hej Helen.
Vi har fået en rigtig god hverdag med vuggestue, er færdig med amning og har en dejlig datter som sover igennem og som har lært at gå. Det er rigtig skønt.
Problemet er at hun efter en periode med lungebetændelse, er begyndt at vågne ved 4.30-5 tiden og er helt frisk og klar til en ny dag. Jeg har prøvet at putte mig sammen med hende for at få hende til at sove lidt længere, men hun bliver fuldstændig hysterisk og græder indtil hun ikke har mere luft, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at sove længere.
I vuggestuen sover hun til middag fra kl. 11 til 1330, nogle dage lidt mere og nogle dage lidt mindre. Hun spiser godt i løbet af dagen, og bliver puttet kl. 19.30 uden besvær. Hun ligger og snakker lidt og sover efter 5 minutter. Jeg har prøvet at putte hende senere men hun vågner stadig lige tidligt.
Et andet problem, er at alle i vuggestuen siger hun er så glad, charmerende og leger rigtig godt og hygger, og ligesådan siger bedsteforældre og anden familie der passer hende. Også når hun er alene hjemme med sin far, hygger de rigtig godt og hun går frem og tilbage og er blevet rigtig god til det. Ligeså snart hun ser mig, kan hun ingenting. Hun vil ikke lege selv, vil ikke gå og knap nok kravle, hun vil hænge på min arm konstant. Hvis jeg sætter hende ned for at lave mad, gå ud med skrald eller på toilettet, bliver hun fuldstændig utrøstelig.
Når vi spiser aftensmad, rejser hun sig i den høje stol og vil over til mig. Når hun sidder hos mig, vil hun tilbage i stolen og sådan foregår de fleste aftenmåltider. Hun spiser ikke ret meget på denne måde, og hun har ellers altid været så god til det. Det er mere og mere opslidende at være sammen med hende, og det det er lige meget om hun er træt eller helt frisk, så snart hun ser mig, bliver hun umulig.
Jeg ved godt det lyder hårdt, men jeg kan næsten ikke holde ud at være sammen med hende, og det er selvfølgelig også sårende når alle fortæller hvor glad og sød hun er, at hun så ændrer sig sammen med mig. Hvad gør jeg forkert?
Med venlig hilsen
Jane