Brev:
Hvordan hjælper vi bedst?
29. januar 2009
Alder:
5 år, 6 mdr.
Hvordan hjælper vi bedst?
Kære Helen.
Vi har flyttet familien for 2. gang på små 2 år og det har fået vores søn til, at gå i spåner.
Han er 5 ½ og har en søster på 2år. Han er startet i ny børnehave for 2. gang og det har bare ødelagt hans verden, han er bare så ked af det og meget vred, han er frustreret og kan ikke rigtig komme af med det.
Vi prøver, at fortælle, det er helt ok, at være ked af det og savne det gamle og vante, men det nok skal blive ok, men det kan tage lidt tid. Han svarer som regel med hysteri og piberi, sagde forleden, at han aldrig ville blive glad igen før vi flyttede tilbage og at han ville få os alle fyret så vi bare kunne være hjemme.
Det gør så ondt indeni, at ens dreng er så ked af det, han fylder enormt meget og vi giver os tiden til ham, så der ryger tit den gode tid fra søster, det er bare så frustrerende for os alle;O(
Vi har talt om vi skulle kontakte en børnepsykolog?
Hvordan kan vi hjælpe ham bedst over denne krise vi har puttet ham i?
Han skal starte i skole til sommer og begynder, at glæde sig til det, så håber det kan glæde ham lidt.
Håber du har lidt tanker til os
Med venlig hilsen
Heidi