Brev:
Stop af nat- og morgenmad
29. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Stop af nat- og morgenmad
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål omkring morgenamning - den ved en 5-6 tiden om morgenen.
Matthes er snart 7 mdr gammel, han får 3 skemåltider (hvor han spiser godt) + frugt i løbet af dagen. Derudover får han flaske formiddag ca 75 ml, eftermiddag ca 200 ml, aften enten babs eller ca 200 ml og kl 23 ca 150 ml.
På nuværende tidspunkt bliver han ammet omkring kl 5-6 tiden om morgenen. jeg ville høre om, det er ok at forsøge, at vende ham af med denne amning så han først får morgenmad omkring kl 8 hvor han får grød???
Vi vil selvfølgelig bibeholde alle de andre måltider.
Grunden til vi bla gerne vil "af", med denne amning er, at jeg kan mærke, at han ikke rigtig gider mine babser mere, og jeg ville gerne undgå at skulle op kl 5 og lave flaske...
På nuværende tidspunkt kan han sove efter han har fået babs kl 5 men frygter at han vågner for meget ved al postyret omkring flasken.
Nogle gange har han sovet forbi og først givet lyd fra sig kl 7... hvis han så får babs der gider han ikke sin grød til morgen - hvilket jeg også synes er et problem.
Så lige nu tager jeg han op der omkring kl 5-6 og giver han babs hvis han siger det mindste...
Hvad synes du jeg skal gøre?
Matthes vejer ca 9 kg og er ca 70 cm lang
Kærligst Lea