Brev:
Reagerer på lyde
30. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Reagerer på lyde
Hej Helen
Jeg ved at der er stor forskel på børn, og hvordan de reagerer overfor forskellige situationer.
Jeg synes jeg har en meget sart datter, der ofte begynder at græde over nogle lyde. Det kan være én der nyser, når støvsugeren bliver tændt, stavblenderen, én der hoster osv... Hun får altså et chok og bliver helt ulykkelig. Vi pyldrer ikke om hende, men prøver at vise at situationen ikke er farlig og smiler til hende og siger at det ikke er farligt.
Er det muligt at ruste de små til at blive lidt mindre sarte, eller skal man bare tage hensyn til situationen som den er? Jeg mener, bør man forsøge sig langsomt med at vende hende til stavblender-lyden, eller bør man blende når hun ikke er i nærheden osv??
Vi er jo ikke ude på at presse hende til noget der gør hende bange, men tænker som nævnt bare om det ville være muligt at gøre hende mere fortrolig med disse lyde.
På forhånd mange tak for dit svar :o)