Brev:
Kostplan - 11 mdr.
31. januar 2009
Alder:
11 mdr.
Kostplan  - 11 mdr.
Hej.
Håber at du vil hjælpe mig med at lave en kostplan til min søn, han er lidt over 11 måneder. (10kg 79cm)
Jeg har altid synes at det har været svært det med mad til min søn, men nu går det efterhånden meget godt.
Sådan som dagen ser ud nu:
630-700 Vågner
730 Morgenmad (Havregrød)
0915 A-38
930/1000- 1100 Sove
1130 Frokost (bondebrød med pålæg)
1430 MME ca. 200Ml
1500-1630 Sove
1800 Aftensmad.
1930 MME ca.200
Til aftensmad får han mos men efter jeg har læst lidt kan jeg se at han skal til at have mad i stykker, så det vil jeg selvfølgelig gøre.
Et andet lille problem vi har, er at han ikke gider at spise frokost med fingerne, han moser det bare og tørre det ud over hele bordet, men der kommer ikke noget ind i munden lige meget hvor længe vi venter og det med gaflen gider han heller ikke.
Men rosiner/ærter/riskiks osv det vil han gerne spise selv og drikke selv vil han også meget gerne, han er bare lidt våd bagefter men det går jo nok.
Fik at vide af min egen SP at jeg bare skulle vente med, det at han selv vil spise til han gider eller???
Han har også haft en periode med at spytte rugbrødet ud og ikke ville spise det, men det gør mig nu ikke nervøs for han har jo en fin vægt.
Lige nu spiser han ikke så meget til frokost, dog lidt.
Da vi ikke var hjemme i weekenden fik han noget andet brød og så spiste han løs, så måske det er brødet han er træt af??
Vi har også flyttet ham til at sidde ved siden af os og ikke for bordenden.
A-38 spiser han ikke så meget af, så tænkte om det var i orden at han fik noget banan der??
Grunden til at jeg spørg er jo at han skal have de 500ml mælk om dagen.
Han får mælk i kop til de 3 hovedemåltider og vand til A-38 og i løbet af dagen.
Han drikker ikke en kop mælk, men lidt hver gang.
Med venlig hilsen