Brev:
Bange for gynger
31. januar 2009
Alder:
3 år
Bange for gynger
Hej Helen,
Lige et kort spørgsmål..
Vores 3 årige datter er pludselig blevet MEGET bange for gynger på legepladserne.. Lillebror må ikke sidde i den gynge vi har til ham herhjemme og hun bliver helt panisk hvis andre børn gynger.
Hun bliver fuldstændig hysterisk og græder og ryster og vi kan slet ikke få hende til ro igen og må forlade legepladserne hvis hun ser andre børn gynge.
Det eneste jeg kan tænke mig kan have forsaget det er, at hun for et par mdr siden selv faldt af en gynge. Hun slog sig ikke og har også selv gynget siden, men græder som sagt når det er andre børn.
Vi prøver selvfølgelig at berolige hende og forklare at de voksne passer på børnene når de gynger og at det kun er store børn som må gynge højt, at vi passer på hende og at der ikke sker noget, men lige lidt hjælper det og vi ender med at måtte forlade legepladsen.
Vi ved ikke rigtig hvad vi skal gøre for at hjælpe hende så håber du har et godt bud?
På forhånd tak,
Mette