Brev:
At spise fast føde
1. februar 2009
Alder:
6 mdr.
At spise fast føde
Hej Helen!
Jeg har en datter på 6,5 måned som altid har været glad og tilfreds.
Vi har de sidste 4 uger været ramt af meget sygdom og Hannah har været snottet, haft feber, ondt i ørene af flere omgange.
Vi var kommet godt igang med grød, men Hannah har nægtet at spise andet end hos mig, mens hun har været syg.
Nu er hun ved at være rask igen, hun virker dog stadig træt og en smule mere sur og irritabel end hun ellers plejer.
Og, og hun vil stadig ikke spise grød. Vi kan med lidt held få lidt brød hapsere i hende, men så bliver hun gal og kaster sig rundt. ...
...
Hun var begyndt at sove 5-6 timer i træk om natten, men vågner nu 3-5 gange og nogle nætter mere. Hun spiser dog kun ca. 2-3 gange.
Føler at vi er kommet ind i en dum spiral med fastføde og vil høre om du har nogle tip. Vi tilbyder hende også en masse "hånd"mad, agurk, gulerød osv så hun selv kan sidde og gnave.
Når hun ikke vil have grød skal vi så tilbyde andet f.eks. brød i samme måltid? Eller skal hun ikke have flere tilbud?
Hvordan adskiller man bryst og det at give andet mad, så hun ser maden det som et måltid, og ikke bare som hygge guffen?
Venlig hilsen
Julie