Brev:
Min søns søvnproblemer - 2 år, 6 mdr.
23. februar 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Min søns søvnproblemer - 2 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Mit spørgsmål omhandler min søn på 2,5 år, som pludselig har fået store problemer med at falde i søvn. I dagplejen sover han fint et par timer til middag, men så snart det blir aften og han kommer i seng ca 19.30, går han fuldstændig i panik og begynder at skrige højlydt.
Jeg har tilbudt ham at have en lampe tændt og kun loftlampen som lyser hele hans værelse op duer. Dette får ham dog ikke til at falde i søvn. Han skriger nærmest panisk og det skræmmer mig meget, da jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med ham. Jeg havde en ide om at han var blevet bange for mørket, derfor tændte jeg lyset på hans værelse.
Jeg har nuset ham og han fortsætter trods det med at skrige. skriger bare op op!..jeg er gået derfra og vendt tilbage efter 10 min for på den måde at forsikre ham om at jeg stadigvæk er der. Alligevel er han ikke tryg og fortsætter med at skrige. Spørgsmålet er så, hvad skal jeg stille op med ham. Skal jeg fortsætte som nu, selvom det gør frygteligt ondt på mig at høre ham være så ulykkelig. Skal jeg sove sammen med ham eller hvordan?
Det skal lige siges at han er tvilling og hans søster sover upåklageligt, men er dog efterhånden også ved at blive påvirket af dette opstyr.
På forhånd tak.