Svar: Har jeg købt de rigtige jerndråber?
28. april 2004
Alder:
6 mdr.
Jeg kender desværre ikke de jerndråber du har købt og kan ikke finde dem i lægemiddelkataloget, men det lyder lidt specilet at de kun må benyttes efter aftale før et års alderen. Om dette bare er en standard skrivelse ved jeg desværre ikke.
De dråber som sundhedsstyrelsen anbefaler hedder Glycifer.Her giver man 5 dråber dagligt i 6-12 mdr´s alderen, hvilket svarer til ca 8 mg dagligt.
Jeg vil foreslå dig at spørge en ekstra gang på apoteket, hvad det er for dråber du har købt og hvad anbefalingerne hertil er.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske