Brev:
Mad nok? - 5 mdr.
23. april 2004
Alder:
5 mdr.
Mad nok? - 5 mdr.
Hej
Jeg har en dreng på 5½ måned. Han er født i uge 35+4. Han vejede 3.060 g. og var 48 cm. ved fødslen.
Vi startede på at give ham risgrød, da han var 5 måneder i samråd med sundhedsplejersken.
Det er meget svingende om han den pågældende dag vil spise noget grød overhovedet. Vi har de sidste dage prøvet at give ham mos til aften uden den store begejstring fra hans side.
Vi er i det hele taget meget i tvivl om, hvorvidt han får mad nok i løbet af dagen.
Hans madplan ser nogenlunde således ud:
Sen aften: 150 - 180 ml. majsvælling
Kl.ca. 4.00: bryst
Kl.ca. 7.00: bryst/flaske
kl.ca. 11.00: risgrød + flaske
kl.ca. 13.30: flaske
Kl.ca. 16.30. flaske
Her imellem har vi kl. 17.30 prøvet med mos.
Kl. ca. 19.00. flaske 240 ml.
Når han får flaske tager han allerhøjest 120 ml. Men oftest er det lidt pø om pø fra 60 ml. til 90 ml. Er det nok? Undtagen kl. 19.00 da tager han 240 ml.
Vi prøver at få ham til at drikke mere uden den store succes.
Skal vi stadig væk bruge 1/6 af hans vægt som rettesnor?
Han vejer 7,9 kg. og er 67 cm.
De sidste gange han er blevet vejet har han henholdsvis taget 350 g og 200 g. Med et interval på 2-3 uger. Er det nok. Han har tidligere taget mere på.
Han vågner desuden rigtig mange gange i løbet af natten. Det har han gjort stort set siden han var 3 måneder. For en måneds tid siden blev han vænnet af med at spise hver gang han vågnede om natten. Nu får han sutten og en sjælden gang en tår vand. Men han er stadig meget urolig og har svært ved at finde ro. Han skal helst vendes og have sutten.
Vi håber at høre fra dig.