Brev:
Hvorfor er han sådan?
25. februar 2009
Alder:
3 år
Hvorfor er han sådan?
Kære Helen.
Håber du kan hjælpe mig, for jeg synes det er lidt hårdt det her....;o(
Min dreng startede i bhv i mandags i sidste uge.
Han har stort set hver dag siden været "a pain in the ass" i en halv time om morgenen inden vi skal afsted og en halv time når vi træder ind af døren derhjemme.
Om morgenen vil han ikke have tøj på, der er 1000 ting i vejen. Han råber, skriger, gør sig slap når han skal have tøj på og kæmper imod alt hvad han skal.
Men når vi så kommer ind i bilen og kører ud til børnehaven er der bare ingenting.
Når jeg så henter ham igen, er han glad og dejligt. I bilen snakker vi om dagen og hvad han skal lege når han kommer hjem.
Men lige så snart vi træder ind af døren, bliver han træls, ja undskyld, men det gør han virkelig.
Han græder, råber, kaster med ting og vil intet.
Jeg har prøvet at tage ham på skødet, trøste ham, ignorere ham, sætte ham i gangen til han er faldet ned, skælde ud.
Men det hjælper ikke noget af det.
Det er som om han går helt i selvsving.
Efter en halv times tid, er der bare ikke noget. Så er han helt sig selv igen, sød, rar og venlig.
Det er så underligt, synes jeg, og så irriterende.
I børnehaven siger de, at han er så sød og dejlig og nem. Han er begyndt at være med i de andres lege. Han hygger sig og virker som en glad og tilfreds dreng.
Og det er jo godt det går så dejligt i børnehaven, men hvorfor pokker skal vi så have de kampe hver dag?!
I weekenderne er der ingenting. Og heller ikke i hverdagene når han lige har raset ud.
Skulle måske lige tilføje, at jeg går hjemme på barsel med den yngste på snart 7 mdr, så vi har masser af tide om morgenen når han skal afsted. Han vågner af sig selv, som regel mellem 7 og 8.
Og han får god tid til at se film, spise morgenmad eller lege inden vi skal afsted.
Fra han står op til vi kører, går der mellem 1-2 timer.
Så det er ikke fordi vi har travlt om morgenen, at han sætter sig på tværs, snarere tværtom.
Kærelig hilsen
Kristine