Brev:
Kost, afføring og høj stemmeføring
25. februar 2009
Alder:
6 mdr.
Kost, afføring og høj stemmeføring
Hej Helen.
Først vil jeg gerne lige sige dig tak for alle de gode svar og råd som du giver så håbefulde mødre;-)
Vi er så heldige at have en ellers så fantastisk datter Johanna på 6 1/2 mdr som er sund og rask og følger sin kurve, hun udvikler sig flot og kan de ting der svarer til hendes alder.
Efter vi er begyndt på mere fast føde for ca 3 uger siden, har hun haft problemer med hendes aff. hun kan sidde og trykke i rigtig længe også kommer der kun en lille bummelum, og hvis der så er anden dag uden aff. og der kun kommer sådan en lille mængde- plejer jeg at give hende 5 ml medilax blandet sammen med lidt mælk i flasken, det har en god virkning!
Men kan det være rigtig at jeg skal bruge det hver gang? Og hvor længe er det rimelig jeg bruger medilaxen? (ved godt at det ikke kan skade som så)
Syntes måske nogen gange at hendes appetit hænger sammen med hvordan hendes mave fungerer!! Kan det passe?
Mangel på aff--> mangel på appetit!!
Nogen dage vil hun gerne spise, mens andre dage nægter hun at åbne munden, vender bare hovedet og sidder og vrider sig i hendes højstol. Derefter må jeg tilbyde hende en flaske som hun ca. spiser 120-150ml af.
En dag ser sådan ud!
07.00: vågner hun.
08.00: øllebrød med sødmælk og vand af kop, det spiser hun næsten aldrig noget af.
09.00: bliver ammet og kommer ud og sove.
11.00: vågner igen.
12.00: grød med sveske mos (har prøvet en del forskellig grød også hjemmelavet) spiser af og til ok om middagen.
14.00: bliver ammet og kommer ud og sove igen.
16.00: vågner og får lidt tykmælk med frugt.
18.00: kartofler med grønsager 1 tsk. smør og sødmælk (det er ofte det måltid hvor hun spiser bedst)
19.00: 200ml modermælkserstatning (vælling dur ikke til Johanna)
01.30: vågner og bliver ammet, sover så til næste morgen.
Selvfølgelig de dage hvor hun ikke spiser godt, er hun mere vågen om aften og natten..
Hvornår vil du mene at vi kan begynde at give hende lidt kød og rugbrød uden kerner? Hun virker så interesseret i vores mad!
Lige til sidst så skriger Johanna helt vild og det kan bare skærer gennem marv og ben, man kan se på hende at hun syntes at det er vældig hyggeligt..
Men det gør vores øre ikke her hjemme, ved godt at hun bare afprøver hendes stemme, men hvor længe bliver de ved med det?
Håber det er overskueligt for dig, og du kan giver mig lidt gode råd;-)
På forhånd mange tak
Mange hilsner
Nina.