Brev:
Automatisk nedtrapning og mættende mælk
25. februar 2009
Alder:
9 mdr.
Automatisk nedtrapning og mættende mælk
Hej Helen.
Alberte er nu 9 mdr og vejer ca 10kg. Hun kravler på livet løs og har fået 8 tænder. Er fornylig kommet lidt over separationsfasen, så nu går det lidt nemmere igen.
Hun bliver ammet ved sengetid, omkring midnat og så tidlig morgen. Men det er som om morgenamningen går ud over appetitten. De sidste 2 dage er hun blevet puttet til første lur uden mad... Sov fint. Men derfor må hun være klar til at springe denne amning over - hun ved det bare ikke selv :-). Så hvordan gør jeg det? Troede måske (lidt naivt) at det ville gå af sig selv, som med de andre natlige amninger, men tilsyneladende ikke. ...
...
Jeg tænker også på om min mælk måske er for mættende...Hun 3doblede sin fødselsvægt (3kg) på ca 5 mdr og er jo stadig en rund pige.
Derfor giver jeg nu kun fra samme bryst v putning til nat - hvor jeg før gav fra begge sider. Midnat får hun også kun et...har prøvet at tilbyde det andet, men ingen interesse, hun vil hellere sove.
Ofte sover hun fra ca 19 til 24/1 og vågner så igen kl ca 5. Der er jo ikke så længe til vi står op her (6-halv syv), så det må da ku lade sig gøre at skippe morgenamningen.
Skal jeg mon lade tiden arbejde for os eller gribe ind?
Glæder mig til at "læse dine tanker".
Line