Brev:
Ikke mere mælk
25. februar 2009
Alder:
7 mdr.
Ikke mere mælk
Hej Helen.
Tak for dit svar for en måneds tid siden - det har hjulpet os meget. Aske sover nu ca 5 kvarter hver formiddag og powernapper den resten af dagen - men det er jo en klar forbedring:-)
Jeg har i lang tid ikke haft særlig meget mælk og var for 14 dage siden så meget hårdt ramt af omgangssyge. Dette betød at jeg efter nogle dage med opkast og diarre ikke havde mere mælk. Vi blev ved med at prøve og efter nogle dage kom der da også lidt. Summa summarum er, at der ikke er nok mælk til Aske og han bliver helt vågen af at kæmpe for mælken kl 23 og kl 5. Så han vågner helt op og bagefter er svær at få til at sove igen.
Så vi har snakket om at starte med MME, som han i sidste uge tog i flaske for første gang nogensinde. Er det ikke ok når han nu snart bliver 8 mdr?
Men vi er jo helt nybegyndere på dette felt, så har nogle spørgsmål. Hvor mange ml skal han ha i løbet af et døgn ca? Han ville for en måneds siden lige pludselig overhovedet ikke have mos, så efter råd fra vores sp ser vores dagsplan nu ca således ud:
kl 5 - ammes
kl 6 - han vågner
kl 7-7.30 - havregrød
kl 8.30-9 - frugtmos + forskelligt frugt i stykker + noget han selv bider i
kl 9-9.30 - ammes og sover ca 5 kvarter
kl 11-11.30 - rugbrødshapsere med hummus, leverpostej, fiskefrikadelle, smørreost, ærtemos osv + frugt i stykker + agurkestænger eller ristede rugbrødsstænger
kl 13 - sover 30 min eller lidt længere hvis jeg går en tur
kl 14-14.30 - bolle med smør eller flerkornsgrød + frugt i stykker + noget han selv bider i
nogle gange sover han om efter middagen - det kommer an på hvor meget han har sovet
kl 16 - får han som regel noget brød/frugt eller hvad vi nu kan finde på
kl 18 - efterhånden næsten vores mad som vi ikke salter - han vil rigtig gerne have noget der smager af noget - ellers får han kødboller/fisk og grønsager som vi koger og skærer i små stykker
kl 19 - ammes
kl 19.30 - sover
kl 23-24 - ammes
Han kan bedst lide MME koldt - er det ok?
Det skal lige siges at jeg også har haft en lille barselskrise, så det er måske også derfor jeg rigtig gerne vil gå over til flasken. Dermed har jeg jo mulighed for at komme lidt mere væk hjemmfra.
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Line og Aske