Brev:
Spisning - 4 mdr.
26. februar 2009
Alder:
4 mdr.
Spisning  - 4 mdr.
Kære Helen,
Jeg har en dreng på 17 uger, som for et par uger siden begyndte at sove uroligt om natten og ville spise hyppigere i løbet af dagen - så meget at jeg til sidst ikke følte at han blev mæt nok (han har kun fået modermælk siden han blev født).
Jeg er derfor begyndt på at give ham kartoffel- og gulerødspure, samt lidt vand af en kop til frokost. Jeg kan ikke give ham vælling eller hirse/risgrød, da jeg bor i Jordan og det findes ikke hernede. Man kan dog få hvedegrød, men det er først fra 6 måneder.
Han er vældig glad for at spise både kartoffel og gulerød, åbner munden når jeg kommer med skeen eller koppen og er begyndt at sove rigtig godt om natten igen (fra ca. kl. 22 til kl. 5). Jeg kan se fra dine svar til andre piger, at man skal starte ud med 4-5 tsk og så langsomt arbejde sig henimod en lille dl, samtidig med at barnet stadig får modersmælk. Det har jeg også gjort og har forøget spisningen med et par skeer hver dag.
Mine spørgsmål til dig er:
1. Hvornår skal han kunne spise en lille dl (skal jeg bare fortsætte med at forøge antal skeer per dag indtil det er en dl) og skal han stadig kunne drikke modermælk ved siden af?
2. Hvilke andre grøntsager kan du anbefale, når jeg ikke kan give ham grød - eller måske frugt?
3. Hvor gammel skal han være inden han må få to måltider om dagen og skal det så være grøntsager den ene gang og frugt den anden?
På forhånd tak for dine svar.
Venlig hilsen
Anne