Brev:
Vil ikke spise aftensmad - 23 mdr.
26. februar 2009
Alder:
23 mdr.
Vil ikke spise aftensmad - 23 mdr.
Kære Helen!
Katrine er nu næsten 23 måneder og en glad og selvstændig pige - så langt, så godt!
MEN: hun nægter at spise noget om aftenen og det har stået på i meget lang tid nu. Vi taler måneder....
Helt tilbage da hun gik fra modermælk til alm kost, gik det rigtig godt. Hun spiste med stor fornøjelse og nysgerrighed både kartofler, grøntsager, kød, fisk m.m. Gradvist begyndte hun kun at ville spise ting hun kendte i forvejen og ret hurtigt duede de heller ikke. Så nu kan vi ikke få hende til at spise noget som helst om aftenen.
Jeg synes vi har prøvet mange ting: Vi "ignorerer" at hun ikke spiser noget, så det ikke bliver problematiseret for hende. Vi har spist børnevenlig mad - dansk mad - stærk mad - mad med mange farver, former - prøvet at servere maden hver for sig så hun kunne se de forskellige ingredienser osv. osv.
Alle kloge hoveder omkring os siger, at det går over af sig selv og bare vent....
Men jeg synes det er et problem. Hun spiser havregryn med mælk om morgenen og får en vitaminpille - spiser fint i dagplejen og så ikke mere resten af dagen. Jeg er bekymret over ensidigheden i hendes kost - på denne måde får hun jo slet ingen proteiner og fibre og vitaminer fra grønt, kød og fisk.
Men jeg ved simpelthen ikke hvad vi mere kan prøve...
Kan du hjælpe? :-)
Kærlig hilsen
Susanne
P.s. Hun vejer 11.5