Brev:
Træt af skemad
26. februar 2009
Alder:
6 mdr.
Træt af skemad
Hej Helen
Ja så har jeg brug for et godt råd igen..
Line er nu blevet 6 mdr. og vi har været igang med skemad i små 2 mdr. Men det er ligsom at det ikke interessere hende. Hun gider ikke åbne munden og vrænger ansigt lige meget hvad jeg serverer. Jeg har prøvet meget forskelligt, både pulver og hjemmelavet. Hun spiser dog et par enkelte små skefulde hvis det er pulvergrød. Ved siden af ammer jeg hende. I starten spiste hun skemaden med største velbehag.
En dagsplan ser ca ud som nedenstående:
Ammes et sted mellem kl 1 og 5, er på det sidste begyndt at vågne flere gange og vise sult.
Står op ca kl 6-6.30 her har jeg prøvet at starte med amning og ca 1 time senere grød og jeg har også startet med grød og derefter amning. Men hun vil ikke spise noget grød.
Puttes til formiddagslur ca kl 8.30 med amning, som varer alt mellem 5 kvarter og 2 ½ time.
ca kl 11.30 grød, spiser ikke noget vídere
ca kl 12.00 ammes og puttes til lur, nogle gange senere afhængig af hvor længe hun sover formiddagslur.
sover alt mellem 5 kvarter og 3 timer.
Ammes når hun vågner.
ca kl 1730-18 kartoffel/grøntsagsmos, her spiser hun heller ikke det store.
ca 1 time efter ammes hun
Og inden hun puttes til nat ca kl 20 får hun 150 ml vælling.
Hun er igen begyndt at vågne flere gange om natten idet hun er sulten.
Kartoffel/grøntsagsmosen er altid hjemmelavet.
Har jeg får mange amning til at hun ikke er sulten til grød/mos måltiderne? Eller er hun simpelthen bare ikke sulten?
Hvordan får jeg hende igen interesseret i skemaden?
På forhånd tak
Hilsen Laila