Brev:
Opdragelse af en pilfinger
26. februar 2009
Alder:
15 mdr.
Opdragelse af en pilfinger
Hej igen:o)
Tak for dit sidste svar!!
Mathilde er 15 mdr og har fuld fart på livet. Hun startede i dagpleje 1.12 og er blevet rigtig tryg der, på trods af julen, sygdom og ferie, dvs fravær.
Hun trives og spiser godt når hun ikke er syg !!
Hun sover stadigvæk 2 gange om dagen, sammenlagt 2-4 timer og ca 10 timer om natten, hun sover meget uroligt om natten, vi tolker det som om hun drømmer og oftes havner hun i vores seng i løbet af nattten, hvilket vi alle tre trives med. vi har ingen problemer med at putte hende, det tar 5-10 min før hun sover uden brok.
Hun har altid været en glag og smilende pige, mild!!
Det har ændret sig her på det sidste og jeg syntes til tider hun kan være en lille tyran:0). Vi henter hende som regel hos dagplejen omk kl 15 nogle gange er hun vågen og nogle gange sover hun stadigvæk. Hun har "ulve time" fra ca 16- 17.30 hvor vi spiser aftensmad, hvilket er hårdt da jeg ofte er alene om aftensmaden og hende:0). Har prøvet at spise tidligere, men det hjælper ikke. Så pt forbereder jeg maden så meget så muligt på andre tidspunkter.
Hun er begyndt at gøre alle de ting hun ikke" må, "fx kaste med sit legetøj, spytte, pille ved stikkontakter, røre ved ovnen, mm alle ting som hun før har fået nej til eller er blevet flyttet fra det og jeg syntes generelt ikke vi har så mange regler. Skal vi bare blive ved med at sige nej og flytte hende, hun griner og ser en i øjnene imens hun gør det igen? Det virker meget "provokerende", men hvor bevidst er hun egentlig. Vi vil jo ikke have at hun bliver en lille tyran, men vil heller ikke råbe el skælde ud, tror faktisk ikke det hjælper. Er det bedre at aflede hende??
Hun får meget opmærksomhed, vores første barn, ønskebarn, første barnebarn og eneste pige og den yngste hos dagplejemoren:0)
Det var en lang smøre
Med venlig hilsen
Lisa