Brev:
Hysterisk midt om natten
26. februar 2009
Alder:
11 mdr.
Hysterisk midt om natten
Hej Helen
Så skriver jeg igen. Min datter er ved at være 11 mdr. Og hun stortrives. Hun er begyndt i dagpleje og det er bare lige hende. Hun er efter 2 mdr faldet godt til.
Hun er altid glad og nem at have med at gøre.
Hun spiser godt og sover godt i løbet af dagen, men med hensyn til mad har det ikke altid været sådan, så hun har fået 1 -2 flasker i løbet af natten for at supplere det tabte i løbet af dagen.
Putning til natten ser således ud.
Kl. ca. 19.30 putter vi hende til natten. Vi laver en flaske, 250 ml. vælling og går op på værelset hvor der er ro og giver den. Når jeg sætter mig ned i sofaen som står på værelset, spytter hun sutten ud og tager sin putte klud og er klar til at få flaske. Vi hygger lidt og så lægger jeg hende i seng og hun falder i søvn uden problemer. Og vågner så ml. 4- 5 gange i løbet af natten og vi står op ml. kl. 7- 7.30.
For 1 måned siden tog jeg den ene nat flaske (ca. 150ml), fra hende ude problemer, men hendes søvn var stadigvæk meget urolig og hun vågnede 4 gange på en nat. Så prøvede jeg at tage den sidste nat flaske (ca. 100-150ml), fra hende.
Det gik fint de 2 første dage uden nat flasken, hun fik sutten og fald i søvn igen 3 nat sov hun igennem fra kl 19 - 07 og 4 nat sov hun fra kl. 20 vågnede kl 05 og fik sutten og sov til kl. 07.30. Vi nåede lige at tænke yes det lykkedes. Og vi fik 4 nætter med mere end 3 timers søvn i træk. Så fik hun mellem ørebetændelse.
Nu er vi så ovre den og så er hysteriet begyndt. omk kl 03.30 vågner hun og er vildt hysterisk. Hun kaster sig rundt og vil ingen ting. Det tager ofte en time at få hende til ro og så falder hun i søvn på maven af en af os....
Nu er hun så også begyndt at gøre det samme når vi går op og skal have aftenflasken...
Her til aften lagde jeg hende tilbage i sengen, da hun blev ved med at kaste sig bagover i hysteri og så prøvede jeg at putte hende. Hun blev ved i 5-10 minutter hvor jeg sad ved siden af sengen og nussede hende og nynnede lidt. Så faldt hun til ro og puttede og faldt så i søvn.
Er det det rigtige at gøre eller har du en bedre ide, så hun kan få den nattero hun har brug for?
Hvad kan vi gøre for, at få vores gode og hyggelige putte ritual igen?
De trætte forældre;o)