Brev:
Kræsen lille dame
28. februar 2009
Alder:
6 mdr.
Kræsen lille dame
Hej Helen
Så har jeg allerede et spørgsmål igen...
Anne er lige blevet vaccineret og var i den forbindelse lidt sløj. Dette blev efterfulgt af en mindre forkølelse og disse to ting har gjort at hun ikke rigtig ville spise skemad i nogle dage.
Jeg har fortsat med at tilbyde hende de samme måltider som normalt, for ikke at spolere rytmen for meget, og hun har da også spist lidt, men ikke meget...
Nu er hun rask men vil stadig ikke rigtig spise grød om morgenen og er heller ikke så vild med aftensmaden (mos til frokost spiser hun dog fint, det er ofte noget fra glas).
Hun får købegrød, da hun ikke vil spise hjemmelavet grød, og den har hun hidtil spist uden frugtmos. I morges måtte jeg så putte godt med frugtmos på for at få hende til at spise...
Det korte og det lange er at jeg er bange for at komme til at gøre hende kræsen ved hele tiden at gøre maden sødere (fra hjemmelavet grød til købegrød uden frugtmos til købegrød med frugtmos) det er jo skruen uden ende. Og det virker også som om at hver gang jeg gør et tiltag for at få hende til at spise, går det fint i en tid og så bliver hun uinteresseret igen...
Jeg ved ikke hvad problemet er med aftensmaden, der har hun hidtil spist rigtig godt. Aftensmaden laver jeg altid selv og det har hidtil ikke skabt problemer... Og hun skal jo altså også kunne spise noget der er hjemmelavet!!!
Hun vil i øvrigt altid gerne spise frugtmos :-)
Skal jeg bare fortsætte som jeg gør med at tilbyde de samme måltider og variere dem godt og så håbe på at det bliver bedre eller hvad?
Og er det ok f.eks. at camuflere maden for at få hende til at spise??