Brev:
Gylp!
28. februar 2009
Alder:
1 mdr.
Gylp!
Hej Helen
Min lille søn på snart 8 uger gylper helt utroligt meget. Det styrer stort set vores dag, hvor vi bruger det meste af hans vågentid på at skifte tøj og tørre op.
Jeg er klar over, at nogle børn gylper mere end andre - min datter var også et gylpebarn - men jeg synes, at dette er så ekstremt, at det har nogle dumme konsekvenser.
For det første kan jeg overhovedet ikke lægge ham på maven, da alt mælk så ligger på tæppet med det samme. For det andet er det et stort problem, når han skal sove (især om natten) - jeg kan på ingen måde lægge ham i vuggen før han sover som en sten og er helt afslappet i kroppen (hvilket godt kan tage en times tid), da det mindste spjæt får ham til at gylpe så meget, at vi er nødt til at skifte både hans tøj og sengetøj...
Vi kan skifte hans tøj igen og igen når vi pusler ham, da han gylper i et væk!
Som du måske kan fornemme er jeg ved at være temmelig desperat - og her kommer mit egentlige spørgsmål.
Jeg har læst på nettet, at man kan blande Johannesbrødkernemel i sutteflasken og dermed reducere gylpen, men min sundhedsplejerske har aldrig hørt om det og vil naturligvis derfor heller ikke anbefale det og vores læge synes min søn er for lille og vil "kun" ordinere ham noget syreneutraliserende medicin.
Jeg mener dog at have læst, at babyer må få Johannesbrødkernemel fra fødslen...
Jeg er i syv sind og har virkelig brug for et godt råd. På forhånd mange tak :-)
Med venlig hilsen