Brev:
At rejse sig - og falde igen
29. april 2004
Alder:
10 mdr.
At rejse sig - og falde igen
Hej Helen
Min dreng på 10½ måned har opdaget hvor sjovt det er at rejse sig op ad ting. Mest opad os, men nu også andre ting og sager.
Indtil videre har jeg stået bagved ham og grebet ham, når han er faldet, men er det egentlig ikke at gøre ham en bjørnetjeneste? Skal jeg bare lade ham falde, så han lærer at tage fra eller falde på numsen? Eller skal jeg fortsat våge over ham og gribe ham, når han falder?
Desuden begyndte han så småt at krybe da han var 8½ mdr (rullede først første gang da han var 7 mdr, så han kom sent igang) og nu kryber han raskt derudad i krydsmønster - han kommer hurtigt afsted og jeg tror ikke han nogensinde kommer rigtigt op og kravle (vi har meget glatte stengulve over det hele, så han er altid blevet skuffet når han har prøvet).
Han kommer overalt nu og har lært krydsmønsteret - er det så så vigtigt at han kommer helt op og kravle? Kan vi lære ham det?
Desuden er han jo blevet mere opsat på at gå nu hvor han har fattet hvad de to stænger skal bruges til :-)... Skal vi stadig begrænse, hvor meget vi går med ham (vi holder ham under armene) eller er han klar til at stavre rundt, når han selv har lært at rejse sig?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Iben