Brev:
Mad og sovevaner - 6 mdr.
2. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Mad og sovevaner - 6 mdr.
Hej Helen,
Tak for den super gode brevkasse ;0)
Jeg har en søn på snart 6mdr. (14 marts) som jeg ikke kan få til at sove i egen seng..
Vores dag ser således ud:
Vågner omkring kl 7 og får 200ml MME
Sover en lille lur fra ca. 8.30 til 9
Derefter leg og hygge indtil kl 10 hvor han får endnu en flaske på 200ml
Sover en lille lur fra ca. kl 11 til 11.30
Lidt hygge osv. til kl 13 hvor han får grød (ris el. hirse) med pære el. banan ovenpå efterfulgt af en flaske.
kl 14 går vi en tur på en halv time men så vågner han tit når vi næsten er hjemme eller lige kommet hjem.. Nogle gange kan han godt sove 1-2 timer ude i barnevognen..
Omkring kl 15 el. 16 alt efter hvornår han vågner får han en flaske på 200 ml
Tager måske en lille lur på 20 min kl 18 og får derefter kartoflemos med grønsagsblandig efterfulgt af jordbær mos og flaske.
Får en flaske på 200ml kl 22 og bliver derefter lagt i vores seng mens jeg ligger ved ham indtil han sover.
Har prøvet at ligge ham i tremmesengen og han falder også i søvn men vågner så mange gange og græder.. prøver at få ham til at sove videre men så vågner 1 time efter.. Så nu har jeg ikke prøvet i et par uger..
Men hvordan får jeg ham vænnet til egen seng (den står på vores værelse) uden han vågner 5-6 gange i løbet af natten?
Og hvordan får jeg ham til at sove lidt længere ude og barnevognen?
Og tilsidst.. Synes du vores rytme ser fornuftig nok ud? Eller skal jeg ændre noget?
Kærlig hilsen
Kamilla