Brev:
Kræsen dreng - 3 år, 6 mdr.
2. marts 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Kræsen dreng - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Lige et spørgsmål ang. min søn på 3½ år. Han har altid været lidt kræsen anlagt og er ikke den store spiser.... Men på det sidste synes jeg, at det er gået helt galt.
Morgenmad består af grød, gryn, boller osv.
Frokost er han ikke til at få til at spise rugbrød og pålæg osv.....
Aftensmaden er da helt gal. Han siger selv "Moar jeg kan ikke lide aftensmad..." Han spiser ingen grøntsager, ingen kartofter, sovs osv....
Hvis jeg skal have ham til at spise, skal jeg lave boller i karry eller risengrød til ham. Men det gider vi andre jo ikke spise flere gange om ugen.....
Mit spørgsmål er så om du har nogle tip eller råd til denne situation? Skal jeg efterkomme hans ønske og lave særlig mad til ham, som han kan lide? Han spiser intet af vores mad. Ofte er han sulten efter 10 min efter maden - og vil så have havregryn- er det ok at give dette inden sengetid, eller skal han bare sulten i seng? Han kan spise 3 portioner....
Stemningen ved bordet er altid god, og vi er opmærksomme på ikke at fokusere på ham og hans manglende indtag af mad. Jeg går ikke ind for at presse eller tvinge mad i ham - hvilket man jo egentlig heller ikke kan!
Han vejer ca. 12 kg og er jo ikke den der har mest at tære på......
Med venlig hilsen
Christina