Brev:
Rugbrød - 11 mdr.
2. marts 2009
Alder:
11 mdr.
Rugbrød - 11 mdr.
Hej Helen
Så har jeg/vi behov for et godt råd.
Vi har en dejlig datter på 11 mdr, som er aktiv og glad for mad. Bare ikke rugbrød.
Det er så her vi godt kunne tænke os et råd fra dig. Vi har været startet op med rugbrød (for ca. 1 mdr. siden) og det gik rigtig godt. Hun spiste faktisk et helt stykke rugbrød med blødt pålæg, men så blev hun syg.
I de par dag hvor hun var syg gav vi hende grød (for rugbrød ville hun ikke have). Så da hun blev rask skulle vi starte op igen, men ak oh veg. Hun ville ikke have rudgbrød (hun spytter rugbrøden ud og skriger som en stukken gris, når man vil putte et stk. rugbrød i hendes mund), så jeg blev enig med min sp, at vi skulle hold en pause på 14 dagen.
Det gjorde vi så, og da vi startede op igen gik det rigtig godt de tre første dage og så har det bare gået ned af bakke siden. I dag skriger hun og vender hoved væk, når hun ser et stykke rugbrød.
Som en sidste bemærkning kan jeg fortælle, at hun gerne spiser hvidt brød, kartofler og frugt i stykker.
Hun for øllebrød til morgenmad, så smagen af rugbrød kender hun.
Håber du har nogen gode råd til os. Hun er startet i dagpleje i dag.
Hilsen
Mads og Charlotte