Brev:
Spiser meget lidt - 5 mdr.
2. marts 2009
Alder:
5 mdr.
Spiser meget lidt - 5 mdr.
Hej Helen.
Gustav er nu 5 ½ mdr, og han har det godt.
Jeg er for en uges tid siden begyndt at introducere ham for risgrød hvilket kan godt kan lide. Han spiser nu hvad der svarer til ca 2 dl grød hver formiddag.
Gustav har jo aldrig været den store spiser, og dette har bestemt ikke ændret sig. Vi har rigtig svært ved at få ham til at drikke hans mælk i peioder, og det er selvfølgelig lidt bekymrende. Hver gang vi ligger ham ned til at nu skal han spise, bliver han meget ked af det.
Han spiser nu ca hver 6 time, og da spiser han ca 200 ml. Og når han nu så får grød en gang dagligt, så springer han altså der en flaske over, dva ca 600 ml mælk/dgl. Jeg tilbyder ham selvfølgelig mælk, men han vil aldrig have det efter grøden.
Jeg er bekymret for om han får nok mælk? Hvor meget bør de få? Altså af mælk?
På et tidspunkt vil jeg jo gerne kunne introducere et andet måltid grød, men jeg er så bekymret for at han således springer endnu et måltid mælk over. Hvad mener du om dette?
Vi har været til 5 mdrs undersøgelsen, og lægen ville gerne se ham igen om 3-4 mdr, da han ikke rigtig er tyk, som de jo gerne må være.
Åhh de bekymringer.
Skriv endelig hvad du mener.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Lisa