Brev:
For tidlig født
2. marts 2009
Alder:
1 mdr.
For tidlig født
Kære Helen.
Jeg har født en datter 6½ uge for tidligt. Min datters oprindelige terminsdato nærmer sig og jeg er lidt forvirret over hvad jeg kan forvente mig rent udviklingsmæssigt.
Jeg har søgt rundt omkring og føler kun at det jeg kan finde vedr præmatures børns udvikling stopper ved terminsdatoen - men hvad sker der så? Hvad kan man forvente? Er det den samme udvikling som børn født til tiden eller er det anderledes? Kan jeg bruge en bog som " Vidunderlige uger"? Er der noget man skal være særlig opmærksom på i barnets videre udvikling?
Der har ingen komplikationer været i forhold til mit barn. Hun har været i lysterapi 2 gange - ligget på varmemadras og fået supplerende modersmælk via sonde. I dag er hun dog udskrevet fra neonatal afdelingen - ammer over hele døgnet og vejer over de 3 kg.
Venligst Rikke