Svar: Dagplejestart - 5 mdr.
29. april 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Charlotte
Din søn er jo ikke så gammel, så jeg synes også det vil være fint at du fortsætter med at amme. Det vil være en god måde for jer at være sammen på.
Så længe han ikke er ældre skal han stadig have størstedelen af sit behov dækket af enten modermælk eller erstatning. Det er jo altid svært at vide, hvor meget han egentlig får ved brystet og derfor er det svært for mig at sige om det er nok. Det afhænger jo helt af, hvor meget du i givet fald ammer. Hvis du kun ammer morgen og aften, så tror jeg ikke det er nok.
Spørgsmålet er om ikke dagplejemoderen kan få ham til at tage en flaske? Hun lugter jo ikke af mælk, så den mulighed er der ikke. Ellers må han lære at drikke mælk af en kop.
Han kan drikke mælk af en lille kop, f.eks. et snapseglas, eller han kan få mælk på en tudkop. Han får også mælk i grøden og mosen.
Mon ikke han lærer det efterhånden og dagplejemoderen finder en løsning, som virker for jer alle.
Held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske