Brev:
Mad på tur, frysning mv.
5. marts 2009
Alder:
5 mdr.
Mad på tur, frysning mv.
Hej igen!
Mange tak for dine brugbare svar. Dejligt at vide, at vi er på rette kurs. Vi har fulgt dit råd og er derfor med stor succes lige begyndt at give vores søn grøntsagsmos til aftensmad. Jeg har lige nogle supplerende spørgsmål ang. mad:
Hvor længe kan grød og grøntsagsmos holde sig i køleskabet? Dvs. kan man lave til 2 dage i træk?
Kan det fryses (selvom der er mme), og hvordan tør man det i så fald bedst op igen?
Hvordan transporterer man bedst maden, hvis man skal i byen? Kan det holde sig noget tid ved stuetemperatur, eller er det vigtigt, at det holdes koldt helt indtil det skal spises? Kan det spises, uden at det lunes igen?
Må man lave grød af fuldkornsrismel (helt fint i konsistensen) til et barn på 5 1/2 måneder?
Er der nogen grund til at skifte til Allomin 2, når forskellen kun er jernindhold?
Kan man med fordel begynde at servere mme med stuetemperatur i flaske? For at begynde at vende barnet til, at alt mad og drikke ikke er lunt.
Med venlig hilsen
den glade mor.