Brev:
Har ikke taget på i to måneder
7. marts 2009
Alder:
14 mdr.
Har ikke taget på i to måneder
Hej Helen.
Først og fremmest tak for dine gode og brugbare svar.
Min datter på 14 mrd (korrigeret alder) har ikke taget på de sidste 2 mrd. Hun vejer 10.1 og det har været hendes vægt siden januar. Er det normalt?
Det skal lige siges at hun har været en del syg og derfor har spist mindre. Hendes madindtag ser pt. nogenlunde sådan ud :
Kl 6 - ammes
kl 7.30 - havregrød med smørklat (ca 1 - 1 1/2 dl) og et halvt glas sødmælk
kl 9 - en halv bolle el lign. og vand.
kl 11-12, 2-3 kvarte stk rugbrød med forskelligt pålæg og et halvt glas mælk.
kl 14-15, en halv skorpe og en kop mælk med lidt cacaopulver i.
kl 18 - aftensmad, f.eks kartofler, kød, grøntsager, ris osv. og ca et halvt glas mælk. (Hèr spiser hun en stor portion) :o)
19.30-20.00, ammes og puttes.
Tænker at du måske kan hjælpe mig med en madplan til hende?
Hun er ellers en glad og aktiv lille pige :o)
Har et lille ekstra spørgsmål: Hun tog sine første skridt d. 28.1.09, men er endnu ikke begyndt at gå. Hun kan gå nogle få skridt alene, men bruger mest møblerne og os - hun virker meget usikker...
Burde hun ikke være begyndt at gå på nuværende tidspunkt?
På forhånd tak, Heidi.