Brev:
Formiddagslur hos dagplejer
9. marts 2009
Alder:
9 mdr.
Formiddagslur hos dagplejer
Hej igen.
Vi har lige yderligere et spørgsmål ang. Olivia - eller det er faktisk ang. dagplejemoren...
Dagplejemorens rutine er sådan, at børnene (og dermed også Olivia) bliver lagt ud at sove ligeså snart de bliver afleveret (i Olivias tilfælde er det ca. kl. 7.10), og bliver vækket igen kl. 9.
Derefter er de alle så oppe indtil frokost, hvorefter de sover til de vågner eller bliver hentet.
Olivia er indimellem pylret om formiddagen, hvilket måske nok skyldes at hun ikke er udhvilet.
Hvad tænker du om, at Olivia bliver vækket om formiddagen, og ikke får lov at sove til hun vågner? ...
...
Grunden til vi spørger er, at vi har svært ved selv at holde rytmen herhjemme i weekenden, da hun sover længere om morgenen, og derfor får sin formiddagslur senere. Vi vækker hende heller ikke, da vi mener, at hun jo sover, fordi hun er træt.
Men det betyder jo så, at hendes rytme bliver brudt .
Når vi snakker med venner og bekendte, er der ingen af deres dagplejemødre der kører soverutinerne på denne måde.
Vi vil gerne have dit syn på sagen, inden vi tager den op med dagplejemoderen, da det virker som en temmelig fast og bestemt rutine hos hende.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Olivias forældre