Brev:
Ekstra amninger eller flaske
10. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Ekstra amninger eller flaske
Kære Helen
Tusind tak for dit svar.
Du anbefaler mig at lægge Caroline til hver anden time for så vidt muligt.
Det der er lidt problematisk er at jeg for ca. 1 md. siden var lige ved at opgive aminingen idet jeg netop ammede hende ca. hver anden time om dagen - ikke at det var et problem i sig selv. Men Caroline skreg før under og efter og det var bestemt ikke nogen fornøjelse. Jeg pressede hende til at spise og det gjorde det bare værre. Så fik jeg et råd fra min sundhedsplejerske om at lade hende blive rigtig sulten - og altså skrige før hun fik mad. Der skulle helst gå 3 timer - det virkede.
Nu er amning den stille fornøjelse som jeg jo havde hørt det kunne være. Og det nyder jeg i fulde drag.
MEN idag er hun blevet vejet og hun viser sig faktisk at veje lige i underkanten. Hun trives dog - men jeg fik at vide at jeg nok skulle til at give lidt flaske.
Med det du skriver og søvnmanglen hænger det jo meget godt sammen. Og Caroline er et meget nysgerrigt og aktivt barn og hun er meget på i løbet af dagen. Så det er måske ikke så underligt at hun ikke kan koncentrere sig om at spise.
Så nu står jeg og skal overveje om jeg skal prøve at lægge hende til tiere i løbet af dagen eller fortsat prøve at give hende flaske - som hun ikke er meget for. Jeg vil dog uanset hvad prøve at lade hende sove de tre lure i løbet af dagen.
Hvis jeg ender med en flaske om dagen - har du så et godt råd til hvordan jeg får hende vænnet hende til det? Hun skriger og vrider sig når jeg prøver at give hende flaske - og jeg er jo bange for at det også skal gå hen og blive et problem - lige som amningen gjorde. Kun nogle få gange er det lykkedes mig at give hende en hel flaske NAN.
Hvordan skal jeg gøre for at gøre det til en god oplevelse?
Tusind tak for altid gode svar.
Hilsen Katrine