Brev:
Urolig sidst på dagen - 2 mdr.
10. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Urolig sidst på dagen - 2 mdr.
Hej Helen.
Vores lille dreng er nu otte uger og i det store hele så går det rigtigt godt og han trives. Det er stort set kun om eftermiddagen - ca. fra kl. fem til seks at han er lidt "svær at greje"..
Jeg har indtryk af at han har svært ved at skifte mellem de forskellige bevidsthedstilstande eller hvad det nu hedder. Jeg tror han vågner når han går fra den lette søvn og over til den dybe søvn. Han bliver dybt ulykkelig og ingen af os kan trøste eller aflede ham. Han skriger på en måde så vi ikke er i tvivl om at han faktisk er ked af det og har brug for hjælp. Vi prøver at svøbe ham, vugge ham, ja alt hvad man nu gør for at få dem til at sove..Men der er ikke rigtigt noget der virker.
Jeg ved godt at han skal lære at falde i søvn og at det går over med tiden. Det der undrer mig er at det sker på nøjagtigt samme tidspunkt hver dag. På alle andre tider af døgnet falder han nemt og hurtigt i søvn. Hvordan kan det være?
Jeg har tænkt på om han kan fornemme at vi måske ikke er så nærværende på dette tidspunkt. Der skal laves mad, storebror er træt og skal spise /puttes og hvad der ellers skal laves.
Hvad tænker du om sådan en situation?
på forhånd tak
Anne