Brev:
Astmatisk bronchitis
10. marts 2009
Alder:
17 mdr.
Astmatisk bronchitis
Kære Helen,
Sophus er glad, nysgerrig og med masser af appetit på tilværelsen.
Han er nu 17 ½ måned og startede i en vuggestue i december. Han elsker at være i vuggestuen og vi kan se at han stortrives.
I midten af december blev forkølet og efterfølgende fik konstateret astmatisk bronchitis. Lægen mente ikke at behandling var nødvendig. Han nævnte at det var normalt med disse luftvejsinfektioner.
De efterfølgende måneder går med at Sophus hoster – især om natten og når han anstrenger sig. Hans almen tilstand er meget fin og han er ikke besværet af at hoste.
Siden december har jeg været til lægen med ham 3 gange for at lægen var bevidst om Sophus´ hoste – ved sidste besøg for 14 dage siden fik vi en spacer. Han får nu 1 pust 2 x dagligt.
Det piner mig, at han stadig hoster – jeg er ked af at han hoster meget om natten mest af alt for hans egen skyld. Nogle gange vågner han flere gange og græder og hoster – dog lægger han sig hurtigt til at sove igen. Jeg er også bange for at hans lille krop tager skade af al den hoste…
Hosteanfaldende skifter meget – Den ene nat sover han helt igennem uden et eneste host og natten efter hoster han I et stræk.
Vi lufter selvfølgelig ud – bøger under sengen m.m
Mit spørgsmål er:
Er det normalt? Hvad kan jeg gøre for at lette ham for besværet? Og mener du at der skal "grovere" (medicinsk) behandling igang?